معرفی یک چاپگر

نوشته شده توسط:آقا معلم | ۳ دیدگاه

معرفی یک چاپگر بریل

 چاپگر بریل

در تصویر بالا یک نوع چاپگر بریل به نام "porta-thiel blue" می بینید. این نوع چاپگر تمام کارهایی را که چاپگرهای بزرگتر مثل اندیکس100 انجام می دهند را انجام می دهد البته دارای برخی از خصوصیات مثل:

*کم حجم بودن و نیز کم صدا بودن سبب می شود که برای مصرف خانگی یک فرد نابینا بصرفه تر باشد.

 *در ضمن این چاپگر تنها سه دکمه دارد که با ترکیب آنها با یکدیگر می توان کارهای متنوعی را با آن انجام داد ، بعنوان مثال قرار دادن و خارج کردن کاغذ،توقف چاپ، ادامه چاپ،ذخیره متن چاپی، تغییر نوع چاپ پشت و رو یا چاپ یکرو (یک طرفه) و سایر کارها؛ با این ویژگی افراد نابینا به راحتی می توانند با آن کار کنند.

*این نوع چاپگر نیز مانند سایر چاپگرها ی پیشرفته بریل گویاست که برای افراد نابینا حائز اهمیت می باشد.

*برنامه ی این چاپگر به راحتی یک چاپگر معمولی بر روی کامپیوتر نصب می شود.

*برای استفاده از این چاپگر نیازی به برنامه هایی همچون "win brail" نیست  و تنها با تایپ در محیط"WordPad" می توان عبارت مورد نظرمان را بدون تبدیل اضافی چاپ کنیم.

* بدون وصل شدن به کامپیوتر به راحتی می توان با آن عمل تایپ و نوشتن را انجام داد، بدین صورت که صفحه کلید بطور مستقیم به چاپگر وصل می شود و پس از تایپ کلمه یا عبارت و سپس با فشار دادن کلید "Enter" دستگاه شروع به چاپ کلمه بر روی کاغذ می کند.

البته از نظر سرعت چاپ توانایی دستگاههای بزرگتر را ندارد ولی سرعت قابل قبولی را داراست.

  • یک نابینا

    یک نابینا

    • ۱۳۹۰/۱۰/۰۲ - ۲۲:۲۰:۵۰

    6 تا از این دستگاه رو من دیدم که هیچ وقت راه اندازی نشدن البته شرکت پکتوس همیشه از نصب فرار می کند پس بهتر از ایندکس نیست

    پاسخ مدیر (blind ):   راه اندازی این دستگاه به مراتب آسانتر از اندیکس است. البته شما باید کارایی آنرا ببینید و بعد آنرا با اندیکس مقایسه کنید.در ضمن در اینجا نگفته ایم که همه طوره از اندیکس بهتر است.
  • محمد گلشنی

    محمد گلشنی

    • ۱۳۹۲/۰۳/۲۸ - ۱۷:۲۹:۲۰

    این وسائل را در ایران از کجا میتوان تهیه کرد

  • آموزش asp.net

    آموزش asp.net

    • ۱۳۹۵/۰۴/۱۱ - ۱۷:۲۶:۵۸

    با سلام و تشکر از سایت فوق العاده شما.سایت شمارو به همه دوستان معرفی کردم.