یک استعداد برای اتیسم- نابینا

نوشته شده توسط:آقا معلم | ۰ دیدگاه

یک استعداد برای اتیسم – نابینا

هر چند معلولیت اتیسم نابینا چندان رایج نیست اما چند تن از آنها جز مشاهیر به حساب می آیند مثل :درک پراویسینی، لسلی لمکی و تونی دی بلایس که همگی اتیسم نابینا هستند و البته موسیقی دان. البته این استعداد کمی نیست با وجود تداخل دو معلولیت با یکدیگر. حال یک اتیسم نابینای دیگر به اسم کریستوفر دافلی نیز وجود دارد با همین استعداد. ویدئو های متعددی در فضای اینترنت دارد که برای نمونه یکی از آنها را برای دانلود گذاشته ام.

کریستوفر دافلی

دانلود. فرمت mp4  با حجم 18 مگابایت

توجه: شاید نا امید کننده به نظر بیاید اما معلمان و مربیان و اولیا این کودکان (کودکان اتیستیک) توجه داشته باشند بسیاری از کارهای این بچه ها فقط جنبه کلیشه ای دارند مثلا:

  • ردیف کردن عروسک یا اسباب بازی هایشان بر اساس یک ویژگی مثل اندازه، رنگ و یا هر چیز دیگر.
  • یا اینکه والدین مدعی می شوند که بچه ما می تواند جدول ضرب را از حفظ بگوید.
  • و یا اینکه دانش آموز من می تواند اعداد را از 1 تا .... بگوید.
  • یا اینکه ترانه ها را خیلی خوب حفظ می کند.

اما بدانید که برخی از توانایی های این افراد تنها جنبه کلیشه ای و ریتمیک دارند. اگر به مثال های بالا توجه کرده باشید همگی تابعی از یک نظم ریاضی و ثابت هستند.مثلا اگر کودکی که شعر ، سرود و یا ترانه حفظ می کند بخواهید حرف بزند در این زمینه از خودش ضعف نشان می دهد پس می شود نتیجه گرفت که همواره انجام یک فعل توسط کودک اتیستیک بیانگر توانایی بالای او نیست.

اما در نظر نیز داشته باشید همیشه اینگونه نیست و ممکن است واقعا بچه یا شخص بزرگسال یک استعداد واقعی داشته باشد مثلا اگر شخص اتیستیک چندین اهنگ مختلف بسازد و یا شعرهای متعددی را تحریر کند(منظور این است که همیشه یکی دو شعر یا آهنگ را اجرا نکند) می توان اعتراف کرد که او صاحب یک استعداد واقعی است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...